تیارا

متال & راک

تیارا

متال & راک

EVANESCENCE

 

 همه چیز در مورد اوانسنس

اوانسنس به انگلیسی(Evanescence) به فارسی معنی به تدریج محو شدن می‌دهد نام گروه موسیقی راک سنگین است که در سال ۱۹۹۸ شروع به فعالیت کرد. اعضای گروه: amy leeواننده و benmoody گیتاریست و john lecompt گیتاریست و william boyd بیسیست گروه و terry blasmo عضو جدید.

به جرات میشه گفت یکی از معروفترین و مطرحترین گروه‌هایی که رگه‌هایی از موسیقی Gothic توشون خودنمایی میکنه ، همین گروه Evanescence کم و بیش تازه کار هست .گروهی که آلبوم قبلی اون یعنی Fallen در سال ۲۰۰۳ تونست بیش از ۱۴ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته باشه . Evanescence در سال ۱۹۹۸ در آرکانزاس آمریکا وارد عرصه موسیقی راک شد . تقریبا از نظر نوع و سبک کاری ، Evanescence رو نمیشه جز هیچ کدوم از سبکهای مشخص موسیقی گنجوند . در Label‌های مختلف میشه سبکهایی متنوعی که به اونها نسبت داده شده رو پیدا کرد : Gothic Rock ، Alternative Rock ، Nu Metal ، Piano Rock ، Arena Rock ، Wagnerian Rock و حتی Pop Rock .


Evanescence بوسیله دو نفر شکل گرفت : Amy Lee ، خواننده‌ای خوش صدا و آهنگ ساز و نوازندهٔ پیانو ، و Ben Moody لیدگیتاریست و آهنگساز خوش فکر و جوان . این دو نفر در یکی از کمپهای جوانان در آرکانزاس با هم آشنا میشن ، موقعی که امی لی پشت پیانو نشسته بوده و به زیبایی آهنگ I’d Do Anything For Love از Meat Loaf رو اجرا میکرده ، توجه بن مودی بهش جلب میشه و هسته اصلی تشکیل گروه Evanescence شکل میگیره. اونها شروع به نوشتن چند آهنگ میکنن . اول از همه آهنگ Solitude توسط امی لی نوشته میشه و Understanding بدست بن مودی . بعد از اون هم Give Unto Me رو امی لی مینویسه و یکی از معروفترین آهنگهای گروه ، My Immortal ، هم توسط بن مودی نوشته میشه. ترانه‌ها و آهنگها به گونه‌ای بود که سبک منحصر بفردی رو به این گروه اختصاص داد : ترکیبی از دید و هنر هر دوی اونها و در عین حال رعایت سلیقه فردیشون . یه مسئله مهم در اون زمان ، اصرار اونها به کار دو نفری بود که همین امر باعث شده بود که گروه برای گسترش خودش و عضو گیری اقدامی نکنه . همین مسئله باعث شده بود که گروه نتونه کنسرت و برنامه زنده داشته باشه . گروه مدتی با عنوان Childish Intentions و بعد از اون Stricken فعالیت کرد تا بالاخره اسم خودش رو به Evanescence ، به معنی محو تدریجی (از ریشه Evanescent هم معنی با Vanishing و disappearing) ، تغییر داد . با تمام این اوصاف Understanding و Give Unto Me تونست راه خودش رو به Chartهای موسیقی باز کنه و همین مسئله باعث شد درخواستها برای اجرای زنده بالا بره .


اولین
EP اونها در سال ۹۸ و اولین آلبومشون در سال ۲۰۰۰ به اسم Origin روانه بازار شد. نسخه‌های کمی از اون بفروش رفت و آلبوم تقریبا با شکست همراه شد. آلبوم بعدی گروه که بعدها از اون بعنوان اولین آلبوم گروه یاد شد ، Fallen ، در سال ۲۰۰۳ منتشر شد . باورتون نمیشه ! این آلبوم کولاک کرد ! . ترکوند !! . ۶٫۶ میلیون نسخه فروش در آمریکا و بیش از ۱۴ میلیون نسخه در سرتاسر جهان . این آلبوم یکی از ۸ آلبوم تاریخ موسیقی هست که موفق شد یک سال تمام (یعنی ۵۲ هفته) در چارت Billboard Top ۵۰ حضور داشته باشه !!! و همچنین حضور ۱۰۴ هفته‌ای اون در چارت Billboard top ۲۰۰ نشونه استقبال کم نظیر از این آلبومه .


در اکتبر سال ۲۰۰۳ ، در تور اروپا ، بطور کاملا ناگهانی
Ben Moody از گروه میره. در سال ۲۰۰۴ نسخه‌ای تحت عنوان Anywhere But Home منتشر میشه که شامل آهنگهای معروف گذشته گروه بهمراه DVD و کنسرت پاریس اونها هست . علاوه بر اون میشه توی این مجموعه آهنگ Missing (که جزو هیچ آلبومی نیست و تونست توی اسپانیا به صدر چارت و شماره ۱ راه پیدا کنه) و Breathe No More (آهنگ فیلم Elektra) و صد البته Cover آهنگ Thoughtless از Korn رو پیدا کرد.


حالا میرسیم به اصل مطلب . آلبوم
The Open Door ، سال ۲۰۰۶ . اعضای فعلی گروه بعد از رفتن Ben Moody اینها هستن : Amy Lee (خواننده و پیانیست) ، Rocky Gray (درامز) ، John LeCompt (گیتار(، Terry Balsamo (گیتار) و Tim McCord (بیس).

معرفی آلبوم : The Open Door ، آلبوم آخر گروه Evanescence ، در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۰۶ در آمریکا ، ۲ اکتبر ۲۰۰۶ در انگلستان و ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ در استرالیا ، با ۱۳ آهنگ منتشر شد . در هفته اول ، ۴۴۷۰۰۰ نسخه در آمریکا بفروش رفت و باعث شد آلبوم به سرعت بمقام اول چارت Billboard ۲۰۰ برسه. تهیه آلبوم با دو مشکل همراه شد : سکتهٔ Terry Balsamo و اخراج مدیر گروه بخاطر دعواها و مشکلات بین اونها. دلیل اصلی هم که آلبوم ، بر خلاف اعلام قبلی ، در ماه مارس به بازار نیومد همین مسائل بود . درضمن تور این آلبوم هم از تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۰۶ شروع شده.

نقد آلبوم The Open Door سلام ! خوش اومدین ! شما قدم به دنیای پر از سیاهی و رمز و راز درونی و شخصی Amy Lee گذاشتین !! . دنیایی که شاید کوچکترین تغییری با چند سال گذشته نداشته و همچنان با چاشنی صدای شفاف و رسا و زیبای امی لی به شنونده عرضه میشه. بن مودی ، یکی از ستونهای اصلی گروه ، توی این آلبوم حضور نداره . بعد از شنیدن آلبوم که بنظر میاد به شکلی نسخهٔ کامل شدهٔ آلبوم قبلی گروه ، یعنی Fallen باشه ، میشه دو تا نتیجه متفاوت گرفت : اول اینکه آلبوم قبلی به طور بسیار شدیدی تحت تاثیر امی لی بوده و حضور بن مودی تنها تکمیل کننده افکار امی لی بشمار میومده . و دوم اینکه احتمالا اگه بن مودی همچنان عضو گروه بود ، این آلبوم اینقدر شبیه آلبوم قبلی گروه نمیشد !!!!. با تمام این حرفها باز هم امی لی هست که به کمک تری بالسامو آهنگها رو میسازه و تنظیم میکنه و کار قابل قبولی رو منتشر میکنه. قابل قبول ، بدون مقایسه با آلبوم قبلی گروه و حتی زیبا و تکان دهنده بدون در نظر گرفته قدرت آهنگسازی و فکری امی لی.


آلبوم با آهنگ
Sweet Sacrifice شروع میشه . یه راک سریع ، گیتار رعد آسا ، با صدای همچنان حزن انگیز و زیبای امی لی . Call Me When You’re Sober ، آهنگ مشهور این آلبوم ، یه آهنگ خشن ! ، عصبانی ! ، با دو گیتار و تغییر خط بین ریتم و ملودی اونها.Wieght Of The World یه آهنگ نه چندان قابل توجه . Lithium یک تصنیف زیبا با پیانو . Lachrymosa یه آهنگ عجیب و خارق العاده ، میکسی از گیتار و استرینگ و پیانو و کر . این آهنگ میتونه برای Soundtrack اثر فوق العاده‌ای از آب در بیاد. Like You با تمپوی میانه پیانو به زیبایی گیتار رو به بک گراند میفرسته و خودش آهنگ رو اداره میکنه تا زمانی که موسیقی به اوج برسه. Lose Control ملودی سنگین و سیاه پیانو رو بهمراه داره و میشه اون رو یکی از قویترین آهنگهای آلبوم بحساب آورد. سال ۲۰۰۵ امی لی قرار دادی داشت برای ساخت موسیقی فیلم Narnia . اما این اتفاق نیوفتاد و آهنگ با کمی تغییرات شد آهنگ آخر آلبوم یعنی Good Enough . بقیه آهنگهای آلبوم هم ترکیبی از تکرار مکررات هست . با صرف نظر از کارهای قبلی گروه و بدون مقایسه این آلبوم با آلبوم Fallen ، میشه گفت در کل آلبوم نسبتا خوبی رو میشنویم . البته باید این نکته رو در نظر گرفت که شهرت و محبوبیت امی لی بعنوان خواننده خوش صدا و آهنگساز خوش فکر گروه Evanescence و از طرف دیگه معروفیت اون بعنوان مدل مجلات ، علت اصلی موفقیت این آلبوم در کسب رتبه‌های چارتهای مختلف بشمار میاد.

در حال حاضر اعضای گروه اصلی گروه اونسنس شامل «امیلی»(خواننده و رهبر گروه)- «تری بالسامو» (گیتاریست) - «تیم مک کورد»(بیسیست)میباشند. دو عضو مهمان گروه که پس از اخراج «جان لی کامپت»(گیتاریست) و ترک «راکی گری»(درامر) از گروه به اونسنس ملحق شدند : Will Hunt (درامر) و Troy McLawhorn (گیتاریست) تا پایان تورهای اونسنس در تابستان ۲۰۰۷ گروه اونسنس رو همراهی میکنند

 

نظرات 2 + ارسال نظر
شرکت نرم افزاری Big Robo دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:58 ب.ظ http://blog.bigrobo.com/

دوست عزیز سلام

به علت علاقه اکثر وبلاگ نویسان تخصصی ، به راه اندازی وبلاگی با نام اختصاصی خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هایی مانند blogfa , persianblog و غیره ، همچنین داشتن ایمیل با پسوند سایت اختصاصی خود، شرکت Big Robo سرویس جدید" سایت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید:
http://blog.bigrobo.com
و یا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگیرید.

مارال سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ

اوانسنس ملکه ی راک نه تازه کار.
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد